Ukážte nám, čo máte radi ...

Autor: ArtLogo, publikováno: 20.12.2014 15:34

… a my vám navrhneme trefné logo pre webové stránky

Väčšinou viete, čo chcete. Alebo čo sa vám páči. O tom ako bude vyzerať váš nový dom, sa vám sníva v živo farebných snoch. Aké auto chcete šoférovať, keď doslúži stará oktávka, to tiež viete presne. Štýl svojho svadobného dňa máte v hlave od chvíle, keď pred vami partner pokľakol so žiadosťou o ruku.

Potom príde chvíľa, keď sa váš sen začne plniť. Idete za architektom, ktorý vám navrhne váš dom, za predajcom áut, ktorý vám poradí či svadobnou dizajnérkou. Popíšete svoju predstavu tak živo, ako sa len dá. Hovoríte o luxusnom, prírodnom, jedinečnom, farebnom, rýchlom a trebárs aj sexy. Zdá sa, že návrhár to pochopil. Čakáte niekoľko hodín, dňov či mesiacov a dočkáte sa niečoho, čo ste vlastne vôbec nechceli. Kde nastal problém?

Čo sú to mood boards?

Pokiaľ sa vám pomenovanie v angličtine nepáči, môžeme tomu hovoriť trebárs aj nástenka nálady a inšpirácie. Ako ste dnes naladení? Viac do ružova a sedia vám nežné, sladké farby? Alebo tmavá, smutná a tajomná? Alebo si pripadáte ako kapitán na mori a všade okolo vás je námornícka modrá, pruhy, slnko nad hlavou a vietor v chrbte?

Obrázok 1 - Inšpirujte se mood boardami na Pinterest.com

Mood boardy sú základom úspešnej spolupráce medzi dizajnérom z akéhokoľvek oboru a vami. Pomáhajú pochopiť váš vkus, nech ide o štýl interiéru, vozidla či loga na webových stránkach.

Ako mood board využiť v praxi?

Môžete ho využiť na čokoľvek, aj na svadbu. Pokiaľ si nie ste istý, v akom štýle chcete váš obrad prežiť, môžete sa pozrieť na Pinterest.com. Mimochodom, táto sociálna sieť je skvelým pomocníkom na ujasnenie si a prípravu vášho mood boardu na návrh akejkoľvek príležitosti.

Ďalším príkladom môže byť návrh nového domu. Miesta, kde strávite kus života. Pokiaľ si myslíte, že s architektem hovoríte rovnakým jazykom, možno sa mýlite. Okrem rozprávania nájdete fotky vášho vysneného domu. Pod pojmom “moderný dom” si každý predstaví niečo iné.

Obrázok 2 – Pod pojmem moderný dom si každý môže predstaviť niečo iné

Pre tvorbu loga je inšpirácia dôležitá

Teší nás, keď si vyberiete pre tvorbu loga práve nás. Váš vkus je pre nás kľúčový, preto od vás na začiatku spolupráce potrebujeme obľúbené ukážky log a farieb. Na návrh loga, ktorý vám dokonale sadne, musíme pochopiť, kto ste a aký komunikačný štýl je vám blízky.

Pokiaľ si u nás objednáte návrh loga, starostlivo vás vyspovedáme pomocou vstupného dotazníka.

V ňom sa okrem iného zaujímame o:

  • Obľúbené farby - aké farby vám najviac sedia a chcete ich mať v logu,
  • Zakázané farby - aké farby sú vám naopak nesympatické,
  • Písmo - aký typ písma je vám blízky,
  • Tvary - aké tvary uprednostňujete.

A to najdôležitejšie, chceme vidieť ďalšie logá, ktoré sa vám páčia. spomeňte si, aké webové stránky ste videli naposledy a páčili sa vám. Nemohlo to byť kvôli výraznému a nápaditému logu a vo farebnom prevedení, ktoré vo vás vyvoláva príjemné pocity?

Nemusíte sa obmedzovať iba na logá. Máte e-shop a predávate krásne farebné šperky? Pošlite nám obrázok šperku, ktorý máte z nejakého dôvodu radi. Napíšte nám, čo si na ňom ceníte a prečo. Je to farba? Tvar? Štýl? Celý klenot?

Milujete prírodu a jej farby? Alebo konkrétne miesto? Môžete nám poslať aj fotku miesta, na ktoré sa radi vraciate alebo tam trebárs chcete ísť na dovolenku. Napíšte nám prečo. Toto všetko nám pomôže lepšie poznať váš štýl.

Pre ďalší príklad dôležitosti nástenky s inšpiráciou si môžeme zájsť do auto-moto oboru. Predstavte si bohatého klienta, ktorý chce od dizajnéra áut navrhnúť vozidlo presne podľa svojho gusta. Rozprávajú sa desiatky hodín. Dizajnér má jasno. Áno, klient chce drahé a reprezentatívne auto. Luxus a pohodlie musí byť vidieť na prvý pohľad. Auto musí mať hlavne ŠTÝL. No hej, ale aký?  Môže sa stať, že klient dáva prednosť autu štýlu Rolls Royce, ale dizajnér navrhne vozidlo v štýle Lamborginy. Bohužiaľ dochádza k nepochopeniu. A v tomto prípade veľmi drahému.

My, weboví dizajnéri, potrebujeme pochopiť vnímanie klienta. Čo sa mu páči a čo má rád. Kde sa cíti dobre a trebárs aj čo mu chutí. Tvorba loga sa potom uberá tým správnym smerom a my môžeme s pokojným svedomím a radosťou vytvoriť viac návrhov na mieru podľa zadania a v jeho obľúbenom štýle.

Vymyslite logo za mňa

"Objednal som si u vás logo, tak mi ho vymyslite, vy ste grafici. Ja na to nemám bunky a čas!"
Vy chcete logo, vy ho budete používať na vašom webe či ako celú firemnú identitu. Nepodceňujte prosím prípravu podkladov. Či už v podobe ukážok obľúbených log, farieb, fotografií, či snáď mood boardov. Zaberie vám to síce chvíľku času, ale verte, že prípadná reklamácia, že "takto som to nemyslel" alebo "toto nie je v mojom štýle" zaberú omnoho viac času všetkým zúčastneným.

Ako mood boardy vyzerajú?

Často vidíme koláž, z rôznych obrázkov, tvarov, detailov aj písma. Taký obrázok je za 1 000 slov. Pri hľadaní obrázkov, nápadov, farieb, vzorov na látke, obľúbených log a ani pri výbere písma nie ste ničím obmedzený. Iba svojou náladou, vkusom a pocitom.

Pošlite nám obrázky

Samozrejme po vás nechceme, aby ste pre nás vytvárali koláže. Dokonalé bude, keď nám pošlete niekoľko log. A keď nám spolu s tým pošlete fotografiu alebo obrázok s inou témou, než obľúbeným logom, budeme radi.

TIP: Inšpirujte sa nápaditými mood boardami, pozrite sa na náš Pinterest.

Kde nájsť inšpiráciu?

  • Offline: majte vonku oči na stopkách a pozorujte. Všímajte si maličkosti po ceste do práce alebo na jednanie. Skúste mať pripravený telefón a vyfotiť moment, detail či farebnú kompozíciu, ktorá vás nadchne. Uvidíte, že okrem zaujímavých podkladov pre návrhy rôzneho charakteru budete mať omnoho lepšiu náladu.
  • Online: popozerajte si weby a sledujte ich dizajn, farby, originálne webové riešenie a vtipné detaily, ktoré rozosmejú. Okrem loga sledujte aj celkový pocit zo stránok. Vyfoťte web, logo, či iný detail pomocou klávesnice Print Screen alebo rôznych rozšírení prehliadača.
  • Prejdite si sociálnu sieť Pinterest. Milujete trebárs oranžovú farbu a logo chcete v tejto farbe? Na Pintereste zadajte kľúčové frázy: „mood boards logo orange“. Možno vás z výsledku niečo osloví.
  • Gúglite. Ako? Zadajte napríklad frázu: „logo orange green“ (pokiaľ chcete logo oranžovo-zelené) vo vyhľadávači Google. Hľadejte podľa obrázkov a načerpajte inšpiráciu pre vaše logo.

TIP: Nedá vám to a so samotnými obrázkami sa neuspokojíte? Chcete si sami určiť štýl a vytvoriť si originálne mood bardy pre svoj webový projekt? Možno nechcete iba logo, ale kompletné webové stránky a o to viac sa vám mood boardy zídu. Prečítajte si článok 16 great tools for creating mood boards.

My dizajnéri si často myslíme, že naše vnímanie sveta a náš vkus je najlepší. Je to naše povolanie, vedieť, čo je dobré a čo nie, čo a ako má vyzerať. Štýlov a vkusov je nespočetné množstvo a bez obľúbených ukážok log, farebným paliet, tvarov písma sa nemôžeme trafiť práve do toho vašeho. Pomôžte nám teda tým, že nám ukážete, čo sa vám páči.


Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)